11 Haziran 2012 Pazartesi

Istanbul Blues


Biraz da İstanbul Blues Kumpanyası'ndan konuşalım.

Bu güzel grup ilk albümlerini 1997 yılında "Kökler" adında yayınlamış. Albümde Chicago blues, delta blues, jump blues vs gibi alt türlerden örnekler bulabileceğiniz gibi albümün ismine yakışan şarkılar da bulabilirsiniz =) Gerçi ne amaçla o ismi seçtiklerini tam olarak bilemem tabi, grubun bir açıklamasından değil kendim dinlerken hissettiklerim sonucu bu kanıya vardım.

Albümün ilk şarkılarında Afrika ezgilerini duymaya başlıyorsunuz. Böylece Blues'un köklerine, Afrika'ya kadar inmiş oluyoruz.


Afrikayı özgürleştirdikten hemen sonra kendi köklerimize de inmeye başlıyoruz. Anadolu ezgileriyle Afrika'nın ve Blues'un mükemmel uyumu! Ağızda dağılan gerçek "Anadolu Blues" parçacıkları! Blues on Fidayda da bunun güzel bir örneği.

Ama yine de asıl paylaşmak istediğim güzellik, 1999 yılında çıkan "Sair Zamanlar" adlı albümden "Derbeder" adlı parça. "Türkçe Blues" değil de, "Türk Blues" diye bir şey var mı diye sorsalar cevabım bu şarkıyla olurdu herhalde :D

Bu neşeli şarkıyla başbaşa bırakıyorum sizleri, iyi dinlemeler!





(Daha önce burada bulunan Youtube linkine artık erişilemediği için Grooveshark bağlantısıyla değiştirdim. Fakat bu site de yasaklı olduğundan erişim için dns ayarları yapmak gerekecek. Her yolu denedim başka bağlantı bulamadığım için böyle oldu, kusura bakmayın.)





4 yorum:

  1. aman yarabbi !!! sılacım harika olmuş yaa =)
    baştan sona keyifle okudum zevkle dinledim.

    bu gerçekten çok güzel bişey, nasıl desem, uyanmadan önceki son on dakika, sigaranın ilk nefesi, biranın ilk üç yudumu hatta hatta karpuzun tam ortası gibi..çok öpüyorum tebrikler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anneem! nasıl da mutlu ettin beni anlatamam :D beğenmene çok çok sevindim, çok teşekkür ederim : )

      inşallah böyle devam edebilirim o zaman =)

      Sil
  2. uyanmadan önceki son on dakika... :D

    Bu arada bence de harikalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni de en çok "karpuzun tam ortası" etkiledi =D

      teşekkürlerimi sunuyorum =)

      Sil