1 Eylül 2012 Cumartesi

Şarkı Söyleyen Melek


Yazı resmen bitirdik ve eylül ayının ilk günündeyiz; geçtiğimiz yaz çok güzel konserler ve festivaller düzenlendi. Eylül ve ekim boyunca da devam edecek. Maddi sıkıntılarımdan dolayı konser konser gezemedim ama, uzun zamandır beklediğim biri vardı ki onu kaçırmadım işte.

2007 yılının İKSV Caz Festivali düzenlendiği sırada benim İstanbul'daki ilk senemdi. Konser konusunda oldukça bereketli bu şehre henüz alışamamıştım. İstiklal'de yürürken biri elime bir broşür tutuşturdu: İKSV Caz Festivali programı. Hızlıca bir göz attım kimler geliyormuş diye, gözüme Antony and the Johnsons ilişti. İsmi daha önce hiç duymamıştım. Açıklama kısmında "son derece sıradışı, kırılgan bir vokal şekline sahip.." gibi bir şeyler yazıyordu. Önce önyargılı yaklaştım aslında, "bu pek iyi sayılmaz ama ilginç gibi, idare edin işte" der gibi geldi o açıklama :D

Yine de merak ettim ve eve gider gitmez ilk işim -adını unutmadan- Antony and the Johnsons şarkıları dinlemek oldu. Last.fm sağolsun, en çok dinlenen şarkılarını buldum önce. İlk dinlediğim eseri Hope There's Someone oldu.

Hayatımda bir şeyi yaptığım için kendimi en şanslı hissettiğim anlardan biri oldu dinlediğim ilk an.

Vokal Antony Hegarty'ye ait. (CocoRosie severler de "Beautiful Boyz" adlı şarkıdan tanırlar Antony'yi)

Gerçekten "sıradışı ve kırılgan"la ne demek istendiğini anlayabilirsiniz Antony'yi dinlerken. Oldukça naif, hoş, yumuşak ve bir o kadar da hüzünlü bir sesi var. Düşünceleri de aynı şekilde naif, umutlu. Mutsuzluğunun tadını çıkarıyor gibi de bir yandan. Her duyguyu oldukça yoğun yaşadığını anlıyorsunuz dinledikçe. Özellikle "çok erkek" (!) biriyseniz, öyle olmak zorunda kaldıysanız, sizi kimsenin duymayacağı bir yerde dinleyin şarkılarını biraz gevşeyip. "Küçük bir kız çocuğu" gibi ağlayın, pişman olmayacaksınız.

Neyse lafı fazla uzattım; 2007'deki konsere gidemediğim için üzülmüştüm ama bu sene, 2012 yazında tekrar İKSV Caz Festivali kapsamında Antony Hegarty'nin Flarmonia İstanbul ile birlikte konser vermeye geleceğini öğrendim. Biter korkusuyla anında bilet aldım. 9 Temmuz günü geldiğinde olağanüstü bir konser izleme şansı buldum. Eğer bir gün bir yerde izleme şansınız olursa asla kaçırmayın. Konserdeki en başarılı performanslarından iki tanesini paylaşmak istiyorum sizinle. (Linkler Flarmonia İstanbul yerine Hollanda'dan Metropole Orchestra'yla birlikte hazırlanan performanslara ait)

İlki I Fell in Love with a Dead Boy. Tek kelimeyle mükemmel.

İkincisi, asıl dinlemenizi çok istediğim şarkısı, Crazy in Love. İsmi tanıdık geliyor olabilir, bir Beyonce cover'ı. Aynı sözlerle iki farklı insanın yorumunu kıyaslayınca biraz anlıyorsunuz Antony'nin hissetme şeklini. Hayatımda dinlediğim en başarılı cover çalışmalarından biri bu şarkı. Hatta belki de en iyisi. Dinlerken aşık olmak ve acı çekmek, o güzel melankoliyi yaşamak istedim.



Antony and The Johnsons & Metropole Orchestra - Crazy In Love

Keyifli dinlemeler! Sevgilerimle =)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder