4 Ekim 2012 Perşembe

TKDE


Uzun zaman oldu yine ben yazmayalı. Bu sefer bahsedeceğim grubu özenle seçtim dostlarım.

Geçenlerde fark ettim ki, bu blogta tamamen risksiz gruplardan ve müziklerden bahsediyorum. Dingin, yumuşak, herkesin rahatça dinleyebileceği, deneysel olmayan, herkese az ya da çok hitap edebilecek şarkılar.. Sanırım beğenilmek uğruna elim hep böyle müziklere gitti :)

Bu durumu değiştirmek istiyorum ama. Dinledikçe ve beğendikçe başkalarıyla paylaşmak istediğim müziklerin olduğu bir blog olsun istemiştim; en sık dinleyip en çok beğendiklerime yeterince yer vermezsem olmaz.

Bu sebeple bu yazı için ideal bir grup seçtiğime inanıyorum. Örgüt adı gibi görünen yazı başlığı da grubun kısa adı: The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble.

Önce yaptıkları müzikten biraz bahsetmek gerek sanırım. Tür isimleri çok önemli değil tabi, kalıplara sokmasak da olur ama "ben bunu beğendim" derseniz benzer müzikleri ararken kolaylık sağlayabilir en azından ;) TKDE, isminde var olan Dark Jazz (Karanlık Caz) türünde müzik yapıyor. Cazın bir alt türü diyebiliriz bu türe, ama tek başına caz olarak nitelendiremeyiz. Bu bir fusion (birleştirme). İki ya da daha fazla türü bir araya getiren müzik türüne fusion diyoruz kısacası. Caz müziğiyle, elektronik müziğin türlerinden olan down tempo, ambient gibi türleri birleştirmiş bir dal Dark Jazz. Tabi ki ismindeki Dark'ın (karanlık) hakkını verecek bir havası var. Karanlık, bazen depresif ve mistik.

Hemen örnekle açıklamak gerekirse ilk albümlerinden The Nothing Changes ideal bence. Hemen ardından da Adaptation of the Koto Song.

Neyse, ne diyorduk? Elektronik müziğe ne derece önyargılı yaklaşırsınız bilmiyorum. Öyleyse de bu blogta bunu kırmak için elimden geleni yapacağım :D Yine de bu grubun tamamen elektronik ortamda müzik yapmadığını belirtmem gerek. Bazı müzikseverler için bunun önemli bir kıstas olduğunu biliyorum. Konserlerinde de mümkün olduğunca organik performanslar sergilemeyi tercih ediyorlar. 

2000 yılında Hollanda'da kurulmuş bu grup, ilk olarak var olan sessiz filmlere müzik yapmak için bir proje şeklinde ortaya çıkmış. Kullandıkları enstrumanlar davul, trombon, piyano, flüt, çello ve keman. Bunlarla beraber bas, vokaller, ritmler ve tabi elektronik öğeler var. Facebook sayfalarında "Hayali filmler için soundtrack" yaptıklarını söylüyorlar. Örneğin:


The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Amygdhala


Sizinle son olarak paylaşmak istediğim şarkıları Pearls for Swine. İki sebebi var: Birincisi, bu grubu bu şarkılarıyla tanıdım :) İkincisi, bu sefer risksiz bir şarkı paylaşmak istemiyorum. Sevmeyenler için yorucu olabilecek elektronik kısımlarına rağmen bu şarkıyı seçmeyi uygun gördüm. Yine de beğenileceğinden umutluyum.


The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Pearls for Swine

Keyifli dinlemeler!

Aa unutmadan! The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble 10 Ekim'de İstanbul'da! Heyecandan yazmayı unuttum sanırım :D Eğer sevdiyseniz canlı canlı dinleme fırsatı kaçmaz bence. Akbank Caz Festivali kapsamında geliyorlar. Biletler için: http://www.biletix.com/etkinlik/NC030/ISTANBUL/tr

Hepinizi bekliyorum, sevgilerimle!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder