22 Ocak 2013 Salı

Buena!


Uzun zamandır hakkında yazmayı istediğim bir grupla geri dönüyorum. Bu isteğimin tek sebebi var, o da bu grubu çok sevmem. Başka afili bir gerekçesi yok yani anlayacağınız :D 

Çok dinlenen, sevilen grupları yazarken "ohoo daha bunu mu yazıyorsun / yeni mi keşfettin" gibi tepkiler alacağımı düşünüyorum kimi zaman. Gerçi önemli mi bu? Hayır. Neyse. Dinleyenlerin bir daha dinleyip eğlenmelerine, henüz dinlemeyenlerin de güzel ve yeni bir şeyle tanışmalarına vesile olmanın haklı gururunu yaşıyorum şimdiden.

Hemen konuya giriyorum, bugünkü yazımın konusu Morphine adlı grup. Amerika'dan 3 kişilik şahane bir grup. Müzikleri sadece üç enstruman kullanarak yapıyorlar: bas gitar, davul ve saksafon. Rock müzikle jazz ve blues'un bir kombinasyonu olarak özetleyebileceğimiz şarkılar yapıyorlar. İnsanlık da yaklaşık 20 yıldır dinliyor bu şarkıları. Grubun oldukça başarılı bir vokali var, Mark Sandman. Ne yazık ki 1999 yılında hayata gözlerini yumuyor ve grup bu şekilde 9 yıllık hayatını bitirmek zorunda kalıyor. Kısa sayılabilecek bir geçmişe ve hazin bir sona rağmen hala çokça dinlenmeye devam ediyor.

Morphine bugüne kadar 4 albüm yayınlamış: Good (1992), Cure for Pain (1993), Yes (1995) ve Like Swimming (1997). Benim sizinle paylaşmak istediğim şarkıları Buena da Cure for Pain albümünden. Last Fm sayfalarına göre de en çok dinlenen şarkıları imiş Buena.


Morphine - Buena


Saksafon kesinlikle mükemmel. Buena! Bir rock grubunun olmazsa olmazı olarak düşünülen elektro gitarı kesinlikle aramıyorum, eksikliğini hissetmiyorum. Herhangi bir enstrumanın eksikliğini hissettirmemesi bir yana, "tamamlanmış" ve hiç bir eksiği / fazlası olmayan bir şarkı bence. Bir yandan da dinlerken eridiğim bir şarkı, yalan değil :) Gayet çekici bir vokal ve güzel müzik... Daha ne isterim?

Son olarak da temposu daha düşük, daha "tembel" ve çok çekici bir şarkılarını paylaşmak istiyorum sizinle. Like Swimming albümlerinden French Fries With Pepper.


Morphine - French Fries With Pepper

Kadehinizi alın, ayaklarınızı uzatın ve dinleyin :)

Keyifli dinlemeler!

2 yorum: