27 Ocak 2013 Pazar

Cennet


Merhaba herkese!

Bugün size bahsetmek istediğim çok güzel bir insan var: Urna Chahar-Tugchi. Ya da kısaca Urna. Çok güzel bir insan olduğunu bilmiyorum ama böyle şarkı söyleyen biri kötü olamaz sanki.

Urna hakkında çok bir fikrim yok ama Urna'yı dinlemek bende tarifsiz duygular uyandırıyor. Çoğunu tarif edemesem de anlatmaya çalışacağım.

Hiç bilmediğimiz, varlığından emin olmadığımız ya da ulaşamamamıza rağmen büyük bir hevesle beklediğimiz şeyleri neden görmeyi bekleriz? Duyamaz mıyız onun yerine mesela? Cennetin bir sesi varsa şayet Urna bana o ses hakkında fikir verebilir. Çok abarttığımı düşünüyor olabilirsiniz ama bu sesten çok etkilendiğimi de inkar edemem. İki şeye eminim: Bu oryantalist bir bakış açısıyla yazılmış bir yazı değil. Bu dilini bilmediğim şarkıların gizemi de değil.

Önce izninizle Urna ile tanıştığım şarkısını paylaşmak istiyorum.


Urna Chahar-Tugchi - Hödöö


Yazılarımı yazmadan önce hakkında yazı yazacağım sanatçıları / şarkıları dinlemeye başlıyorum. Bu yazıyı yazmadan önce de Tal Nutag albümünü açıp dinlemeye başladım. Tek bir albümden şarkılar sunmak istemediğim için ve buraya yükleyebileceğim ses kalitesi düzgün bir video bulabilmek için bakınırken daha önce dinlemediğim bir şarkısına rastladım ve dinlemeye başladım. Herkes sussun ve Urna şarkı söylesin istedim o 3 dakika boyunca ve kıskandım. Çok kıskandım. Şarkı söylemek istedim. Ama kıskanmak gibi olumsuz bir şey değilmiş aslında hissettiğim, onu fark ettim :)

Neyse dostlar, bu böyle gider. Ben en iyisi susayım ve beğenmeniz umuduyla bu güzellikle sizi baş başa bırakayım.


Urna Chahar-Tugchi - Buuvei (Lullaby)


Herkese iyi geceler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder