25 Ocak 2013 Cuma

Swans

İki gün önce çok heyecanlandığım bir konser haberi aldım, konsere hazırlık olsun diye de bu yazımı Swans'a ayırmak istedim.

Evet, Swans İstanbul'a geliyor :)
7 Nisan 2013'te Salon IKSV'de.

Swans Amerika'dan bir Post-punk / Endüstriyel müzik grubu. Bu iki türden biraz bahsetmek gerek sanırım. Post-punk biraz adı üstünde, Punk akımından sonra gelen ve bu akımdan etkilenen, daha deneysel bir tür. Şarkılarda punk müzikte olduğu gibi provokatif sözler, ritmler mevcut. Endüstriyel ise adını Industrial Records adlı şirketten almış zamanında ama şimdi benzer türde müzik yapan her grup bu şekilde tanımlanabiliyor. Daha agresif, "sinir bozan" sözler, sesler, melodiler ve aşırıya kaçan tekrarları olan şarkıları ya da "gürültü" konusunda deneysel şarkıları endüstriyel olarak niteleyebiliriz. Tabi doğru düzgün açıklayamadım ben ama olsun, detaylı bilgi isteyenler kısa bir araştırmayla çok daha tatmin edici açıklamalar bulacaklardır :) Yine de toparlayacak olursak, kısaca, müzik ve sözler konusunda daha deneysel, daha "sınırları zorlayan", tabuların üzerine giden türler. Birçok müzik türüyle kombinasyonlarını da dinlemekteyiz. (Daha elektronik olanlar ya da metalle birleştiren gruplar vs. gibi)

Neyse tür isimlerine boğulmayalım yine. Swans'la tanıştığım şarkıyı sizinle paylaşmak istiyorum izninizle. Bazı Swans şarkılarında olduğu gibi "gürültü" olan kısımlar bu şarkıda yok ama enstrumental kısımlarında bahsettiğim tekrarları yakalamak mümkün. Çok incelemeye de gerek yok aslında, dinleyip beğendik mi? Evet. O zaman güzel :D


Swans - Love Will Save You

Bu "siyah-beyazlık"ı seviyorum ben. Müzikte karanlığı seviyorum. Gerçek hayatta bu yönümle çok barışamadığım için belki de. Beni derinlere bir yerlere alıp götürmesini seviyorum şarkıların. Bu şarkı da bu yüzden benim için oldukça özel.

Siz de beğendiyseniz, canlı dinleme fırsatını kaçırmayın bence. Canlı performanslarını dinlemek isteyenler şuradan oldukça başarılı bir şarkılarının konser kaydını dinleyebilirler.

7 Nisan'da görüşmek üzere..
Herkese iyi geceler, sevgiler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder