22 Ocak 2013 Salı

Zehir

Uzun zamandır aşık olduğum yeni bir sese denk gelemiyordum. Şarkılarının bütünlüğüne, yaratıcılığına, kompozisyonuna vs bayıldığım gruplar / kişiler oldu, ama vokal konusunda çok etkileyici şarkılara rastlayamadım bir süre. Bugün bahsetmek istediğim vokal bunu fena kırdı işte.

Youtube'ta videoların ön izlemelerinden birinde çok güzel bir fotoğraf gördüm, başlığında "Toxic" görünce de merak edip tıkladım. Bu sayede tanıştığım vokal İsrail'den, Yael Naïm. Şarkının adı da Toxic. Bu isimde milyonlarca (abartmaktan kim ölmüş) şarkı olabileceği için ihtimal vermemiştim ama şarkı bir Britney Spears cover'ı.

Dinler dinlemez aşık olduğum bir şarkı bulmuştum uzun zaman sonra yeniden. Arka arkaya defalarca dinledim. Hafızaya kazımanın çok gerekli olmadığı, çerez niyetine tüketilen bir şarkının neye dönüşebileceğini gördüm yeniden. Vokalin neler değiştirebileceğini...


Yael Naïm - Toxic

Şarkıda anlatılan gibi içinden çıkılamaz bir tutkuyu, zehirli bir aşkı hissedebilirsiniz Yael Naïm'in sesinde. Tek başına vokal değil tabi, şarkı da çok etkileyici. Her bir ses, arkadan duyulan her bir cızırtı, konuşmalar, sonundaki kaval / flütler.. Her şeyiyle mükemmel.

Müzik dinlemek konusunda fazla romantik davranıyorum galiba ama bu şarkının bende bıraktığı etkiyi koruyabilmek için ya da kısaca "zirvedeyken bırakmak" için başka şarkılarını dinlemedim Yael Naïm'in. Dinlerken içinde kaybolduğum, arada bir takıldığım zaman bir süre kurtulamadığım, başımı döndüren bir çeşit zehir olarak kalsın istiyorum :)

Keyifli dinlemeler herkese.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder