16 Mart 2013 Cumartesi

Mango

Merhaba dostlarım!

Bugün size bahsetmek istediğim yepyeni bir şarkı ve yepyeni bir tür var.

Teknik birtakım sorunlar nedeniyle (ne kadar da önemli gibi durdu böyle söyleyince) kaybettiğim şarkılar arasında arayıp bulmakta gerçekten zorlandığım albümler de vardı. O yüzden tekrar aramaya yeltenmedim hiç; bir daha bulamayacağımı mı düşündüm yoksa üşendim mi bilemiyorum. Bunların arasındaki en nadide gruplardan biri minimal techno türünde albümlerin olduğu dosyaydı. Bulmakta zorlanmam normal mi bilmiyorum bu arada, o sıralar yeni tanıştığım bir tür olduğu için doğru yerlere bakamadım belki de. Velhasılı, "ben bu albümlere tekrar ulaşacağıma bir yerlerden bulup dinlerim o zaman" deyip, çok sık kullanmadığım Grooveshark'a bir şans daha verdim. Dinlemeyi çok özlediğim şarkıları bulup dinledim tek tek. İçlerinden birine de fena takıldım gene. Bu koca giriş yazısı bu takıldığım şarkıyı anlatacağımı söylemek içindi işte.

Minimal techno adından da anlaşılabileceği gibi techno'nun bir çeşidi. Techno'yu da biraz açmak gerek sanırım. Elektronik müzik sevmeyenlerin, içinde azıcık elektronik element bulunan her şarkıya techno deme alışkanlığı var. Bununla birlikte chill out, lounge gibi hafif, yumuşak müziklerle tanışmış insanlardan ya da dans müzikleriyle ilgilenenlerden de, kötülemek istediği elektronik müzik şarkılarına hakaret niyetine techno diye bahsedenler mevcut. Türün takipçileri dışında "bu müzikte emek yok abi yeaa" şeklinde cümlelerle duyabileceğiniz, bir nevi günah keçisi. Bu tarz önyargılar veya müzik elitizmi (o ne demek lan) bu blogta olamayacağına göre biz bizeyiz :D

Neyse ne diyordum: techno. Amerika'da, 1980lerden sonra gün yüzüne çıkmış bir müzik türü. Elektronik dans müziği türü. Techno adını da ortaya çıkar çıkmaz almamış. "Teknoloji"den türemiş bir kelime techno. Yani günümüzün -ya da geleceğin- her köşesinde olan cihazlar, bir 30 yıl öncesine kadar bilim kurgu filmlerinde görebildiğimiz eşyaları, alışkanlıkları andıran.. Daha "metalik" hatta daha "mekanik". Bol bol tekrarları olan, genelde enstrumental şarkılar. Tabi artık çok daha çeşitli türler de mevcut. Bu türlerden biri de minimal techno. Minimalist, sadece basit elemenlerin kullanıldığı, daha fazlasının kullanılmadığı bir tür. Bass, ritm için davullar ve şöyle hareket edip sallanabileceğimiz bir melodi. Daha fazlası yok. Bol bol tekrar ve ritm üzerine kurulu bir tür diyebiliriz. Nedendir bilinmez, Avrupa'da özellikle de Almanya'da ciddi şekilde popüler ve günümüzün en başarılı minimal techno icracıları genellikle Almanya'dan.

Benim paylaşmak istediğim şarkı da yine Almanya'dan Sascha Funke'ye ait. Söz konusu şarkı da Mango. Az önce türleri açıklayacağım diye uzattıkça uzattığımdan daha fazla yazmak istemiyorum :D Umarım beğenirsiniz, keyifli dinlemeler!


Sascha Funke - Mango


Sevgiler herkese!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder