6 Ekim 2013 Pazar

Black Moses

Önceki yazılarımdan birinde nasıl bir Funk hastası olduğumu söylemiştim sanırım ama hiçbir zaman bu konuda yazma fırsatım olmadı. Ama artık açık konuşma zamanı geldi, "yanlış zamanda yanlış yerde doğmuşum" diyebilirim, o derece.

Kısaca bahsetmek gerekirse "bir afro-amerikan müziği". Soul ve R&B'ye ve hatta Jazz'a benzer. Aslında bildiğiniz Disco müziği, 70'lerden falan :D Şarkılar da şöyle sallanabileceğiniz (bkz: groovy), dans edebileceğiniz ve yer yer gevşeyebileceğiniz türden. Bol bol bas duyarsınız mesela. Pirinç üflemeliler de oldukça yer kaplar, saksafon veya flüt gibi. Bugünkü yazımda da en sevdiğim, sesine en çok eridiğim funk/soul müzisyenlerinden birinden bahsedeceğim. Başlıktaki gibi "Black Moses" olarak da anılan Isaac Hayes.

Isaac Hayes bir funk ve soul müzisyeni. Aynı zamanda aktörlük de yapmış ve hatta seslendirme de yapmış. South Park'taki Chef karakterini seslendiren insan Isaac Hayes. (Pek izlemiyorum, izleyen bir arkadaşım söyleyince öğrenmiştim). Oldukça derin bir sesi var gerçekten. Bunların yanında prodüktörlük de yapmış, hatta Stax Records'ın arkasında olan isimlerden biri. Bu plak şirketinden "Taze Soğan!" başlıklı yazımda bahsetmiştim biraz. Film takipçisi olanlar için de bir bilgi: Shaft adlı filmin soundtrackini hazırlayan da yine Isaac Hayes (canım benim). Zaten Shaft ile parlayıp bir de en iyi müzik dalında oscar da aldıktan sonra tutamadık Isaac Hayes'i, ta ki 2008 yılında buralardan gidene kadar.

Birkaç gündür yine takılıp kaldığım ve en sevdiğim şarkılardan biriyle baş başa bırakıyorum sizi o zaman. Loş ışıkta biraz gevşeyip dinlenmesi tavsiye edilir.


Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic

Adını hala okuyamıyorum bu şarkının.

Hemen sonrasında da South Park severler için bir video gelsin! 


Chef - Chocolate Salty Balls


Keyifli dinlemeler herkese!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder